Przedsiębiorcy uciekają się do rozmaitych praktyk, żeby wypromować swoją firmę. Organizują szkolenia, inwestują w reklamę banerową, czy radiowo-telewizyjną. Wydaje się, że możliwości są nieograniczone. Doskonałym sposobem, który również jest wykorzystywany są długopisy reklamowe.

Na jakiej zasadzie one działają? No tutaj nie ma się co oszukiwać, na takiej samej jak inne, zwyczajne długopisy, ale te nazwać można niezwyczajnymi. Dlaczego tak jest? Otóż długopisy reklamowe z samej zasady mają być narzędziem reklamowania, czyli promocji firmy. Długopis to nie ulotka, nie spoglądamy na niego po to, żeby go zaraz wyrzucić. Czas jego użytkowania jest długi a często też przechodzi on z rąk do rąk i dlatego ten sposób reklamy jest skuteczny. Trwa bowiem dopóki długopis się nie wypisze.

Długopisy zawierają najczęściej logo marki i numer telefonu oraz adres, dzięki temu potencjalny klient może w bardzo prosty sposób trafić do firmy i kupić oferowane przez nią produkty lub usługi, a wszystko dzięki długopisowi.